Påsk helgen.

Hejsan.

Nu är påsken NÄSTAN över. Bara imorron kvar oxå sen är det allvar igen. Helgen har varit helt underbar med lite utflykt, grillning, middag hos svärmor och filmkväll och mys.

I torsdags kom älsklingen hem igen efter att ha varit borta sen i måndags. Vi gjorde inte så himla mycket då, vi var hemma hos Henke & Angelica, Ep var oxå där, vi skulle ha spelat kubb men vi drack kaffe och pratade en massa istället, hur trevligt som helst.


I fredags gick vi upp vid kvart över sju på morgonen, gjorde oss klara för en hel dag på Elmia. Vi åkte först till Shell för att äta korv till frukost, vi köpte sen glass efter det. Det var jag, Ola och älsklingen. När vi var klara för att köra så kom jag på att jag glömt min kamera så det var bara att vända och hämta den. Och min mobil för den verkar jag glömma hela tiden nu. Ändå ingen som ringer.
Vi körde och körde och till slut så somnade jag där bak med Olas tröja som kudde. Jag vaknade när älsklingen nämnde nåt om att kissa och då stannade vi mitt ute i ingenstans, det fanns bara träd och skog runtomkring. Bella ringde och frågade vart vi va men eftersom jag inte visste så fick hon prata med älsklingen och då bestämde dom att vi skulle träffas på Statoil innan vi körde in på Elmias parkering. När vi kom fram dit var där KÖÖÖÖÖÖÖ!!! Vi stod nog i kö i en timme minst innan vi ens kom in genom dörrarna och där inne fick vi oxå stå i kö till kassan. När detta var klart kunde vi äntligen gå runt och kolla på alla dessa coola bilar och massa annat. Jag har aldrig varit på Elmia innan så det var himla kul tyckte jag.

På kvällen var jag, älsklingen och Ola hemma hos Bella och Linus och grillade, mycket gott med mat efter en sån lång dag. Vi kollade lite på Singing Bee, nån film och sen var det ett komediprogram på tv. Vi körde hem igen vid halv två på natten.


Detta var i kön innan vi kom in på Elmia.


Ice Age bilen tyckte jag var cool. Det fanns andra bilar som oxå var coola.




Batman-bilen såg inte riktig ut men det var ju den.


Så här stor är en älg, på riktigt, ganska otäckt faktiskt.


Det var många bilar som hade såna här häftiga motiv. Coolt va??



Igår körde vi hem till älsklingens mamma på middag, vi fick kyckling, kokt potatis och sås till det. MYCKET gott och nej, där fanns ingen glas i kycklingen. Lite besviken blev jag över det men men, kanske kommer en annan dag. Ola, Ep, Hampus, Evelina, Anki och Pelle var givetvis och med. Tror inte heller att dom fick nån glas i maten. Hmm....

På kvällen var jag och älsklingen inne i Helsingborg en snabb runda för att kolla om där var nåt Streetrace men där var knappt inget folk så vi körde hem igen.

Ola passade på att göra lite reklam efter middagen.


Undrar varför alla sitter på golvet?? Hmm...


Idag har vi varit i Hyllinge och tvättat älsklingen Volvo, ätit pizza med Ola och ikväll körde vi hem till Bella och åt kladdkaka och drack kaffe. Kollade lite på bilder från när Pontus var liten och sen körde vi hem, Ep var oxå där en runda och kelade med hundarna. Hemma kollade vi på film och hade det mysigt.
Vi tittade på filmen Bolt. Den var jättebra.

Massa mys i soffan.


Pontus grattade som bara den när han hamnade i mitt knä. Mys...


Nu ska jag krypa ner i sängen och se vad morgondagen kommer bjuda på. Ha det superbra alla. Kram JAG


Kommentarer
Jannike Sjögren

kul med lite bilder här... låter som du haft en bra påsk. kram

2009-04-14 @ 07:05:57
URL: http://mammajannike.blogg.se/
Nettan

Najsliga bilder från mässan. Var e alla bilder från ditt kalas????? Jag hade iallafall mkt trevligt. Tack. Ha det bra.

2009-04-15 @ 18:38:33
URL: http://nogg.se/borntobeastar


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkomna!!!

Är en tjej på 26 år. Skriver bara allmänt om mig och mitt liv. Kommentera gärna något efter att du läst. Enjoy!! :D

RSS 2.0