Torsdag

Hejsan idag.


Nu är det torsdag den 16e april. Min systerdotter Johanna fyller år idag. Grattis till dig.


Idag ska jag bege mig med Bodil på en cykeltur, vi ska cykla till försäkringskassan och få några papper påskrivna så att jag kan få LITE pengar av dom denna månaden. Det är bra när man ska ta alla timmar man jobbat och dela det med åtta så att man får fram hur många HELA dagar man jobbat, plus att man ska räkna bort alla timmar man jobbat på en helgdag eller kväll. Jag räknade ut att jag ska få betalt för 8 dagar denna månaden och det är ju lite pengar det också.


Idag ringde dom från jobbet, fick 5 nya dagar som jag ska jobba, känns skönt för nu kommer jag över ännu en månad med 50 timmar på. Nu är det bara maj och juni kvar som jag ska komma över 50 timmar sen har jag en ny a-kassa period och det är skönt att veta men än så länge är det lite nervöst. Kanske inte låter så bra men eftersom det är svårt att få jobb nu så vill jag hellre ha a-kassa istället för aktivitetsstöd. Det ger ju inte så många kronor om dagen om man jämför med a-kassa. Jag ska jobba söndag, onsdag, torsdag, lördag och söndag. Det är dom dagar jag fått hittills. Hoppas på att få måndag och tisdag näst, nästa vecka också men det återstår ju att se om det behövs.


Igår fick jag en kommentar i min blogg, från min kära syster. Hon undrade vart bilderna från mitt kalas tog vägen så idag kom dom. Hoppas att hon blev glad för dom fina bilderna.


Här träffas Nike och Hampus för första gången, Hampus ville gärna leka med Nikes favvonalle Leo men Nike håller hårt i honom. Min Pappa (till höger) tänker så det knakar. :)


Här är min äldsta syster, Annelie (till vänster), hon verkar suspekt mot min mat, hmm... Johanna(systerdotter) försöker gömma sog bakom coca cola flaskan.


Detta är då Annette, hon som ville att bilderna från mitt kalas skulle läggas ut. Jag undrar om det var mest detta kortet hon ville se. :)




Det var lite trångt i lägenheten men vi fick plats iallafall.


Här har vi systerdotter Johanna(till vänster) och systerdotter Nike.


Hampus var inte så blyg, han passade på att va hos dom flesta.


Ann-Sofi (Fia) fick känna på hur det känns att han en pojke i famnen. Hampus passade på när inte Nike var i närheten.


Här är Annelie och Stefan sitt rätta jag. Usch!!!



Ikväll blir det kanske lite party, inte säkert än, får se hur älsklingen mår när han kommer hem från jobbet, han han nog inte mått så bra under natten, han har varit uppe några gånger och så. Han är antingen rejält förkyld eller så är det hans pollenallergi som kommit igång på riktigt nu och det kanske inte är så himla kul.


Nu ska jag bege mig iväg. Skriver kanske senare idag om jag har tid och ork. Kram JAG



Kommentarer
Annika

tjing ;)

jo de va trevligt...

de blev inget cyklande.. jag orkade inte.. så de blev en låååång promenad ist :)

2009-04-17 @ 11:28:22
URL: http://overviktsoperation.blogg.se/
Annette

Jamen va trevligt foto du la in på mig,, härligt nöjd man blev av den L Hoppas du får en bra helg o att det går bra på jobbet på söndag. Kramis!

2009-04-17 @ 20:28:52
Angelica

Hej! Nej inte vunnit på lotto precis, sån tur har vi inte... Väntade på sån utbetalningslapp från A-kassan! Hehe! Läget och sånt?

2009-04-18 @ 12:13:37
URL: http://gekiiisen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkomna!!!

Är en tjej på 26 år. Skriver bara allmänt om mig och mitt liv. Kommentera gärna något efter att du läst. Enjoy!! :D

RSS 2.0