Januari är en tajt månad....

Jaha, då sitter man här hemma ensam igen och dricker kaffe. Känns så himla tomt när man vet att det är ingen som kommer hem till en. Det är en helt annan känsla än när älsklingen är i garaget, då kommer han ju iallafall hem på kvällen men det gör han ju inte nu när han jobbar.


Idag fick jag ett samtal från Sara, (Chefen), hon undrade om jag ville komma o jobba lite imorron och ja det vill jag ju, vill inte bara sitta hemma, det får man inga pengar för. Så imorron ska jag vara i serveringen och hjälpa Jossan på lunchen, hoppas att det ska gå bra men det tror jag, det gjorde det ju sist.


Igår skulle jag ha gjort en massa saker men jag fick migränattack så det slutade med att jag fick lägga mig på soffan och dricka en massa vatten. Den var inte rolig, kändes som att jag skulle kräka för varje minsta lilla rörelse jag gjorde men jag klarade mig från det som tur var.
När jag pratade med älsklingen så mådde han inte heller så himla bra, han hade ont i hela kroppen och kände sig dålig så han kommer säkert åka på en dumderförkylning.
Smsade med han innan idag och det hade inte gått över så jag håller tummarna för att han tar det lugnt på jobbet
iallafall...


Ja vad ska man säga, januari är en skit månad när det gäller pengar och räkningar, känns som att alla räkningar kommer just denna månaden och man får bara in hälften att dom pengar man brukar. Varför det är så vet jag inte men det kommer bli tajt tajt som bara den. Måste iallafall komma på nåt att köpa till älsklingen när han fyller år men vet bara inte vad. Om ni har några förslag på vad man kan köpa till nån som fyller 25 får ni GÄRNA höra av er...


I natt har jag sovit med två täcken och fönstret helt öppet och jag har verkligen sovit bra, det vill jag lova. Det var en upplevelse att bara kunna göra det eftersom i vår andra lägenhet kunde vi knappt öppna fönstret för att vädra för då blev vi ju avgasförgiftade eller så skrek folk in genom fönstret. Är så himla glad att vi inte bor där längre, längtar inte tillbaka för fem öre.


Jag fyller ju också år snart och jag har kommit på en sak som jag verkligen önskar mig men jag måste kolla en sak med vår bovärd först, för tänk om jag får det jag önskar mig så kanske det är emot reglerna och göra så i en lägenhet, får återkomma med vad det är men ni som VERKLIGEN känner mig vet ju redan vad det är jag önskar mig, haha...


Igår tittade jag lite på handbollen när jag låg på soffan med min migrän och Sverige vann med ett mål så om dom vinner nästa match så hamnar dom iallafall på en 7e plats i VM och det är ju inte illa men jag tycker att dom skulle kommit minst 4a, men men...


Idag har jag oxå fått ett årsbesked från försäkringskassan vad jag fick för inkomst av dom hela 2008 och det skulle vara himla konstigt om jag får betala tillbaka på skatten detta året med tanke på vad jag betalt in till dom men med min otur så skulle det inte förvåna mig om jag får göra det iallafall...


Nu ska jag ta och göra två mackor och dricka en kopp kaffe.... Ha det så fint.Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkomna!!!

Är en tjej på 26 år. Skriver bara allmänt om mig och mitt liv. Kommentera gärna något efter att du läst. Enjoy!! :D

RSS 2.0