Kan koka av sånt här!!!!!

Ibland fattar jag mig inte på vissa personer. Okej att man bloggar och folk skriver sina kommentarer men om man kommenterar ett blogg-inlägg när man inte ens har en susning om hur vissa saker fungerar kan jag bli helt galen på dom. Skrev ett tag sen ett inlägg om arbetsförmedlingen och hur JAG tycker om det osv. Då var det en VISS person som kommentera detta.
Han skrev:


"Inget vet ens hur det Svenska systemet funkar. Ändå är det så jävla fel på allt... Allt som inte går bra för er, hatar ni... jävla snorungar..."


Då personen raderat mina svar till honom kan jag inte visa vad jag skrev men han svarade på mitt svar och skrev då så här:


"Du, flickan lilla... Jag flyttade hemifrån när jag var 14, så jag är den sista som fått allt serverat. aJag har fått jobba för varenda jävla öre. Men jag tigger inte pengar av varken ams eller soc. Jag jobbar, betalar skatt, precis som alla andra männsikor som inte utnytjar vårtat system och gnäller... Snorunge."


Personen som skriver är 25 år "gammal" och tror sig veta exakt hur hela världen fungerar osv... Svarade iallafall även på denna kommentar och då skrev han så här:


"Men stackars liten, om du MÅSTE vara inskriven på ams har du förmodligen en praktik, eller bidrag.. Så jag med många andra betalar för dig. Så du ska inte uttala dig om att ams suger, för det är inte deras fel att du har det som du har... Jag tjänar egna pengar, utan ams, utan bidrag.. Och tro mig, du är inte den enda som haft en taskig uppväxt.. Så skyll inte ifrån dig, det är inte statens fel att du är där du är idag... Och så länge jag betalar (vilket jag gör via skatten, till staten och ams) så kan jag uttala mig precis hur jag vill... "


Han verkar inte ens fatta att man faktiskt KAN jobba och vara inskriven på ams samtidigt. Eftersom han säger sig ALDRIG själv varit inskriven där så kan han ju OMÖJLIGT veta hur det fungerar, eller har jag fel??? Om jag nu jobbar, vilket jag gör så måste det ju bara samma sak som att jag betalar skatten på min lön till mig själv??? Hahahahahaha.....



Aja, hoppas iallafall att han blir utan jobb en vacker dag sen kommer han få höra ett o annat. Undrar vad han säger om mitt inlägg då???


Kram JAG



Kommentarer
Anonym

Jag håller med dig, AMS, suger så hårt!

2009-06-10 @ 17:02:50
URL: http://capiche.blogg.se/
Tippie

Usch, blir så förbannad på sånna människor som han!

2009-06-10 @ 17:14:47
URL: http://tippie.blogg.se/
Jannike Sjögren

Sånna människor finns det gott om tyvärr. dom tror dom vet allt om allt och igentligen vill dom bara vara viktigpettrar, dom fattar inte ens att dom skämmer ut sej asg

2009-06-15 @ 15:10:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkomna!!!

Är en tjej på 26 år. Skriver bara allmänt om mig och mitt liv. Kommentera gärna något efter att du läst. Enjoy!! :D

RSS 2.0