Nytt projekt påbörjat!!!

Hejsan.

Förlåt alla. Har varken orkat eller haft tid att skriva på ett tag nu. Det har varit en hel del saker som hänt osv...

Jag kommer skriva om vissa saker som hänt, det andra kommer jag tyvärr att hålla för mig själv ett tag till iallafall.


I lördags (30/5) vaknade jag och älsklingen tidigt, körde ut honom till garaget sen fortsatte jag till strövelstorp för att jag och min syster bestämt oss för att börja röja i trädgården där. När jag kom dit hade syster N redan kört med motorsågen på nästan hela framsidan så det var bara att börja peta ner grenar i flismaskinen som hon fixat över helgen. Det gick som på räls tills min kära syster skulle klippa till några grenar som var förstora och då sa det bara PUFF och maskinen stanna... Detta var det som hände:

Min kära syster klippte av den med grensaxen och det var den ända sladden vi hade så syster fick låna vår bil och köra och köpa en ny medans jag glippte lite fler grenar.


Vi var där och jobbade med det i 11 timmar den dagen. Jag var helt slut i hela kroppen men man ser ju att det händer nåt iallafall och grannarna blir nog glada att "jungeln" försvinner.

Ola kom också dit och "tittade" lite.


Söndagen (31/5) jobbade jag sen var det inte mycket mer som hände den dagen förutom att jag, älskling, Ola, Ep och Kim var här och käkade tacos på kvällen sen kollade vi på filmen som gick på 4:an. Shaft tror jag att den hette.

Jobbade i måndags, var ledig i tisdags och då körde jag ut till strövelstorp igen för att fortsätta nere i trädgården, sen kom Ep dig och hjälpte mig en liten runda. Det hände verkligen nåt i tisdags också men om vi hade haft motorsågarna och en röjsåg så hade det gått ännu bättre men det kommer snart det också.
Så här såg det ut när jag kom:

Och så här såg det ut när jag körde hem på eftermiddagen:


Hittade en MASSA såna här trevliga djur där också, är den inte fin??



Har jobbat resten av veckan och det har varit mycket att göra på jobbet. Ska jobba igen på söndag.

Jag och älsklingen fick ett brev förra veckan om olyckan vi var med om i december. Det har gått till åtal mot han som körde på och så vi fick fylla i papper om vad vi ville ha i skadestånd. Han hade blivit åtalad för vårdslöshet i trafiken.
Igår kom det ett annat brev där det stod att den åtalade har avlidit men vi vill ju fortfarande veta varför han körde på oss. Var han sjuk?? Var han påverkad?? Letade han efter nåt eller ville han bara ta livet av sig??? Det är en fråga som tär på både mig och älsklingen. Hoppas på att få svar på den frågan fast att han avlidit.

För er som inte sett bilderna efter krocken innan....Det röda är en bit av fronten på bilen vi krockade med.

Det var den bilen som jag och älsklingen körde, han som körde på oss hade en volvo v40.

Detta är bilden från tidningen.

Idag vet jag inte vad som händer än, jag vet iallafall att jag ska hoppa in i duschen nu och njuta ett bra tag sen tar jag resten av dagen som den kommer.

Ha det superbra alla och missa nu inte matchen mellan Sverige och Danmark imorron!!!
Kram JAG



Kommentarer
Annika

kul att du skriver igen... va ju rädd att de hänt dig nåt eftersom de va helt tyst ifrån dig :)

kram!

2009-06-08 @ 10:44:55
URL: http://overviktsoperation.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkomna!!!

Är en tjej på 26 år. Skriver bara allmänt om mig och mitt liv. Kommentera gärna något efter att du läst. Enjoy!! :D

RSS 2.0