ARG!!!

Vaknade vid kvart över nio i morse, ringde direkt och kollade mitt konto. NEJ, inga pengar från F-kassan idag heller!!! Grrr... Ringde genast och fick vänta i kö som vanligt men när jag väl kom fram fick både hon i växeln en UTSKÄLLNING och när hon kopplade mig vidare till nån som "hade hand om ärendet" blev jag ännu mer arg. När hon svara frågade jag bara: - Var FAN är MINA pengar som jag skulle fått förra torsdagen???
Hon pratade först lugnt med mig men efter att jag lagt upp ett väl förberett tal så lät det nästan på henne som att hon skulle börja gråta. Hon LOVADE iallafall till slut att pengarna ska finnas på mitt konto SENAST imorron klockan 15.
Efter samtalet fick jag lite dåligt samvete men HALLÅ??? Det är väl inte meningen att det ska ta över 3 veckor innan man får sina pengar från det att man lämnat in papperna?? Det står klart och tydligt på hemsidan att utbetalningar görs SENAST 14 dagar efter inlämning av blanketter!!! Då ska dom fan hålla det också.


Nu har jag iallafall fått rent ut sagt SKRIKA av mig idag. Känns skönt men jag skulle inte vilja vara tjejen jag pratade med andra rundan på F-kassan. Hennes dag är nog inte så trevlig längre.


Har fixar iordning mina papper nu iallafall. Igår dammsög jag till och med hela lägenheten och jösses vad en dammsugning kan göra susen ibland. Nu blir vi inte längre jagade av dammråttorna när vi öppnar ytterdörren och toadörren.


Idag blir det att kolla på film, är inte säker än för jag fått vissa order på att jag inte ska titta på den filmen ensam. Kanske inte men en skräckfilm är ju "mindre" skräckinjagande om man tittar på den på dagtid. Tycker jag iallafall. Jag får kanske vänta att titta på den tills älsklingen vill se den tillsammans med mig. Han jobbar i Eslöv idag igen, han hoppades på att bli klar där idag så att han kunde jobba i Landskrona imorron. Får se hur det går för honom.


Igår lagade jag Chili con carne till middag, det var meningen att älsklingen skulle laga det men jag ville ha maten klar när han kom hem så jag passade på att fixa det. Ep kom hit igen precis när maten var klar så jag undrar om han visste om det men han fick oxå lite mat.

Efter maten körde jag och älsklingen hem till Bella, vi drack kaffe, kollade på Gray´s Anatomy och fråga Olle.

Jag har inte riktigt kommit på vad vi ska äta för middag idag. Får komma på nåt så att jag kan fixa det. Om ni vill komma med förslag så blir jag glad!!!


Nu ska jag iallafall sätta på en kanna kaffe och lugna nerverna med en cigg. Ha det superbra. Kram JAG



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkomna!!!

Är en tjej på 26 år. Skriver bara allmänt om mig och mitt liv. Kommentera gärna något efter att du läst. Enjoy!! :D

RSS 2.0