REGERINGEN!!!!! (Arbetsförmedlingen)

Ska göras:

* AMS

* Sätta upp tvättid

* Dammsuga

* Diska

* Posta paket

* Tvätta

* Sortera kort

* Torka golv


Har en del och göra men som sagt:
Tar lite i taget så att jag inte hinner tröttna.



REGERINGEN!!!

Var på arbetsförmedlingen innan idag och dom har ju "förnyat" sitt system nu. Nu ska man inte längre ta kölapp som man gjorde innan utan nu ska man bara sitta ner och vänta på sin tur som vanligt, utan kö-lapp. Då kommer dom ut och frågar vad man har för ärende och då får den som har turen då stå där inne och vänta tills dom kommer tillbaka. Verkar det bra??? Hmm, nej verkligen inte. När det väl är ens tur ja då kommer det nån ny och då går dom till den personen osv...
När man väl fått "uppmärksamheten" inne i "båset" och man ställer en fråga som tex, varför är det så då?? Då får man svaret:
-Det är inte vi som bestämmer det, det är REGERINGEN som fattar alla beslut.
Okej, verkar kanske vettigt men då kommer min fråga.
- VAD VET REGERINGEN OM ATT VAra ARBETSLÖS????
Dom sitter bara på röven och håvar in 70000 i månaden om inte mer genom att bestämma hur dom arbetslösa ska gå till väga i sina liv.
Hallå????
Varför ska dom som tjänar mest av alla bestämma sånt??
Dom har själva aldrig varit arbetslösa och kommer ju aldrig att bli det heller. Så min största fråga är ju.
-Kan inte dom som bestämmer få prova på hur det är att vara arbetslös? PÅ RIKTIGT???
Det hade varit det bästa, dom hade kunna få våra utgifter med samma inkomst som vi har, då hade dom fan inte kommit med såna hemska regler som dom gör idag.



Ibland funderar jag helt ärligt på att flytta långt, långt ifrån Sverige och alla dessa sjuka regler och bestämmelser som finns i vårt "fuckade" land. Jag kan bli så arg över såna saker att jag skulle kunna gråta över det.
Jag har visserligen ett jobb men det jobbet räknas ju inte som nåt jobb enligt arbetsförmedlingen (REGERINGEN) för jag vet ju inte hur mycket jag jobbar på en månad och jag går inte på nåt schema.
Vet man inte det eller har man inget schema räknas man alltså som HELT arbetslös av arbetsförmedlingen (REGERINGEN).
Varför heter det arbetsförmedlingen om det nu inte är dom som bestämmer nånting?? Då skulle det ju heta "Din lokala regeringsstation" eller nåt.


Min dag ser iallafall inte ut att bli bättre än så här, sitter och spelar spel på nätet nu och dricker kaffe, funderar lite på vad vi ska äta till middag idag. Kommer inte på nåt speciellt. Det får nog bli fastande mage idag känns det som.

Ikväll ska jag titta på Gray´s Anatomy klockan nio sen blir det Fråga Olle och när det är slut så blir det sängen för mig.
Ha det bra alla. /JAG



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkomna!!!

Är en tjej på 26 år. Skriver bara allmänt om mig och mitt liv. Kommentera gärna något efter att du läst. Enjoy!! :D

RSS 2.0